close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השמות הכי פופולריים לבנים ולבנות בשנה הנוכחית

מערכת שורשיג חשוון, תשפב19/10/2021

בחירת שמות לתינוקות בנים ובנות אינה קלה, כדאי להתחיל במשימה טרם הלידה, ומומלץ לבחור שם מקורי וייחודי המתאים לתינוק או לתינוקת

תגיות:
צילום: freepik

מחפשים שמות פופולריים לתינוקות? האם גם אתם מתקשים לבחור שם לתינוק או לתינוקת שזה עתה נולדו? האם כדאי להעניק לבנים ולבנות שמות פופולריים או שעדיף לחפש שם מקורי וייחודי כפי שמקובל אצל הסלבס?

בחירת שם לתינוק היא משימה מאתגרת ולא פשוטה, ההורים המיועדים מחפשים שמות שונים לבנים ולבנות כבר במהלך ההריון עצמו, ולכל הורה יש את השיקולים

שלו לבחירת השם. יש הבוחרים שמות לתינוקות לפי תורת הנומרולוגיה, אחרים בוחרים שמות נפוצים מהתנ"ך, יש הורים המתייעצים עם הרב וחלק מההורים בוחרים שם של קרוב משפחה אהוב שנפטר לאחרונה. יחד עם זאת, רוב ההורים ממתינים ללידה ורק אז הם בוחרים שם לתינוק או לתינוקת.

שמות לתינוקות בשנת 2021 – השמות הפופולריים ביותר
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסת מידי שנה רשימה של שמות נפוצים לבנים ולבנות לפי מגדר, דת ופרמטרים נוספים. השמות הפופולריים ביותר לבנים בשנה הנוכחית הם דוד, וכ-1,300 תינוקות קיבלו שם זה, השם הפופולרי השני ברשימה הוא אריאל, ולאחריו ניתן למצוא שמות פופולריים אחרים כגון: נועם, יוסף, אורי, דניאל, יהודה, לביא, איתן ומשה.

השמות הפופולריים ביותר שניתנו לבנות בשנה הנוכחית הם: תמר (בראש הרשימה), מאיה, נועה, אביגיל, שרה, יעל, אדל, רומי, שירה ואיילה.

אם מוסיפים לרשימה את השמות הפופולריים ביותר שניתנו לתינוקות במגזר הערבי, השם מוחמד נמצא בראש בפער גדול מהשמות הבאים אחריו. בקרב הבנות במגזר המוסלמי השם הנפוץ ביותר שניתן לבנות בשנת 2021 הוא מרים. אגב, ראוי לציין כי בשנים האחרונות יותר ויותר הורים בוחרים בשמות תנכיים ומהמקורות, לכן ניתן להבחין בעלייה משמעותית בשמות עבריים כמו אימרי, לביא, אלרואי, דור, ראם, ארבל, בניה, ארי, ירדן ופלג. יש עלייה גדולה גם בשמות המגיעים ממקורות זרים כגון: לירוי, רוי וליאו.

לכל איש יש שם (חוה אלברשטיין)
בשנת 2021 ההורים בוחרים שמות קצרים לתינוקות בנים ובנות, ורבים מהם מעדיפים לבחור שמות בינלאומיים, כנראה לאור הצלחת אמנים ישראלים בחו"ל. לכן, אין זה פלא כי השם נועה זוכה לפופולריות עצומה, ושמות בינלאומיים נפוצים נוספים בשנה הנוכחית הם אדל, מיה, מיקה ויולי.

בשנה הנוכחית לא מעט הורים שהתמודדו עם אתגרי משבר הקורונה והסגרים הממושכים, החליטו לקרב את הטבע לחייהם באמצעות בחירת שמות לתינוקות הקשורים לטבע. השמות ה"טבעיים" מגיעים בעיקר מעולם החי והצומח, וניתן לראות גידול משמעותי בתינוקות העונים לשמות פופולריים כמו ארבל, לביא, ארי, יובל, פלג, ים ועוד.

שמות מיוחדים של ילדי הסלבס
הסלבס בישראל מפתיעים מידי פעם עם הברקה של שם מיוחד לתינוק או לתינוקת, למשל אמיליה, יאן, רון, תים, ניל, אנה, איה (Aria), ג'וליאן, מאודי ועוד.

לסיכום, בחירת שמות לתינוקות בנים ובנות אינה קלה, כדאי להתחיל במשימה טרם הלידה, ומומלץ לבחור שם מקורי וייחודי המתאים לתינוק או לתינוקת, ולא תמיד כדאי לבחור את השמות הפופולריים ביותר מאחר ובגן ובבית הספר סביר להניח שיהיו ילדים העונים לאותו שם.

הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה